fairf

Vriendelijke verf

BrandingConceptdesignStrategie

Een nieuwe merkstrategie en -identiteit om verven vriendelijker en veiliger te maken.

De verfwereld heeft dringend een duurzame opknapbeurt nodig; het moet milieuvriendelijker en inclusiever. Met vriendelijkere verf voor iedereen. Dat betekent milieuvriendelijke, non-toxische verfproducten met hernieuwbare en plantaardige grondstoffen en een inclusieve blik op de wereld. Want ook dat laatste mist in de verfwereld.

Met als vertrekpunt ‘Een blik waar je blij van wordt’ ontwikkelden we de merk- en impact-strategie en de merkidentiteit. De wereld van kleur en interieur werd naar het verfblik gebracht, waarin ‘Een blik waar je blij van wordt’ visueel werd doorvertaald naar kleurrijke patronen van open ogen. Deze staan symbool voor voor de impact pijlers ‘inclusieve kijk’ en ‘schurend positief activisme’, want in de wereld van verf moet je schuren voor een goede hechting.

Vanuit de ontwikkeling van de merkstrategie en -identiteit ontwikkelden we een verfrissende en kleurrijke fotografie stijl. Ook ontwikkelden we een nieuw design en de copy voor de website.

De nieuwe branding ging live met de campagne ‘Al onze kleuren zijn groen’ die liet zien dat verven vriendelijker kan; plantaardig, veilig en inclusief en de doelgroep inspireerde om kleur te bekennen en te kiezen voor fairf.

  • Strategie
  • Design
  • Branding
14 nov. 2023