Join for Joy

Dit is maandverband

CampagneConceptdesignProductie

In samenwerking met Join for Joy ontwikkelden we de campagne ‘Dit is maandverband’, om bewustzijn te creëren rondom menstruatie-armoede in Oost-Afrika. Een probleem waarbij meisjes tijdens hun menstruatie gedwongen worden om kranten, sokken of bladeren te gebruiken, omdat ze geen toegang hebben tot de juiste middelen. Dit leidt niet alleen tot gezondheidsrisico’s zoals infecties, maar zorgt er ook voor dat meisjes regelmatig school missen en zo achterstanden oplopen die hun kansen op een betere toekomst verkleinen.

Met deze campagne willen we laten zien hoe iets ogenschijnlijk kleins, zoals een menstruatiecup, een enorm verschil kan maken. Voor slechts 10 euro geef je een meisje de kans om tot 10 jaar lang met minder zorgen naar school te gaan, zodat ze zich volledig kan richten op haar toekomst. De beelden van sokken, schriften, bladeren en kranten als maandverband vormen de kern van de campagne, en zetten aan tot nadenken over hoe het is om te moeten leven met menstruatie-armoede.

Met (D)OOH, wildplak en een opvallende paginagrote advertentie in Het Parool zetten we mensen aan tot actie. De boodschap is simpel maar krachtig: een donatie van 10 euro betekent dat een meisje haar school niet hoeft te onderbreken en vrij is om te leren, kan groeien en haar eigen toekomst vorm kan geven.

  • concept
  • activatie
  • design
  • campagne
11 mrt. 2025