On Cheering zone
Activatie • Concept • ProductieOn Cheering zone
In augustus lanceerde On de Cloudsurfer Next. Daarnaast wilde On hun nieuwe samenwerking met de Dam tot Damloop onder de aandacht brengen, door ook hier On’s Run Culture te introduceren.
Om aan alle lopers en bezoekers van de Dam tot Damloop kenbaar te maken dat On hét hardloopmerk is waarmee je over de finish komt, creëerden we een knallende activatie waar alle 70.000 runners en hun supporters niet omheen konden, maar letterlijk doorheen liepen.
We koppelden de awarenesscampagne aan de community-area, waarin alle verschillende runcrews samenkwamen om hun running friends aan te moedigen – en te proosten op hun gelopen race. Zo maakten we van de laatste loodjes van de race één grote On Cheering Zone. Alles werd ondergedompeld in de herkenbaar energieke stijl van de No Bad Runs campagne. De paarse-roze loper, de erehaag van grote vlaggen, de opzwepemde MC en de vele enthousiaste On-fans gaven elke runner die laatste positieve push richting de finish. Een perfecte kennismaking met alles waar de Run Culture van On om draait.
De activatie sloot af met een afterparty op de boot die je vanuit Zaandam terugbracht naar Amsterdam. Een unieke ‘cooling down’ zoals nog nooit eerder is gedaan. Dit deden we in samenwerking met Indie Runner.
Met 102 social posts, een PR-waarde van dik 242k en een potentieel bereik van meer dan 2.5 miljoen mensen was dit absoluut een activatie waar niemand omheen kon.
- strategie
- concept
- design