PR

Opening We Harvest Wind

Polestar X Stedelijk Museum

Over hoe vormgeving duurzame oplossingen voor de toekomst kan bieden.

Samen met Polestar openden we de interactieve installatie We Harvest Wind van Thijs Biersteker, als onderdeel van het meerjarige partnership met Stedelijk Museum Amsterdam. Het indrukwekkende werk nodigt uit om over het belang van hernieuwbare energie te praten en de kracht hiervan in levenden lijve te ervaren. Energie moet duurzaam worden en Biersteker laat met We Harvest Wind zien (en voelen) dat we die transitie in eigen hand hebben. Aanleiding voor de totstandkoming van de installatie was het gepubliceerde LCA (Life Cycle Assessment) rapport van Polestar. Het merk is daarin transparant over hoe duurzaam het hele productieproces van de nieuwe Polestar 2 is en concludeert dat een elektrisch voertuig pas echt duurzaam wordt als ie ook groen wordt geladen. Dit is nu vaak nog niet het geval, maar de meeste consumenten zijn zich daar niet bewust van. Een belangrijke conversatie die gevoerd moet worden en een goede aanleiding voor Polestar en Thijs Biersteker tot het maken van een werk over wind. De installatie van Thijs Biersteker is onderdeel van een grotere bewustwording campagne die Polestar heeft rondom groene energie.

What we did
  • Creatie
  • Pr
  • Productie
28 Oct. 2021