Triodos Bank

Triodos: Move your money to the good side

ConceptdesignStrategie

Banken bepalen mede wat groeit en wat niet. Daarom is het belangrijk waar je bankiert. De beweging van jonge idealisten moet aan Triodos gaan denken als hún bank. ‘Move your money to the good side’ laat jongvolwassenen zien dat de keuze voor een betaalrekening van Triodos Bank een makkelijke en slimme stap is om je ‘geld te laten werken aan een betere wereld’. Betalen met een goed gevoel, noemen we dat. Want alleen al met zoiets kleins als betalen via een oprecht betrokken bank, steun je the good side met elke aankoop. Door daarbij bewuste keuzes te maken qua wat je koopt, hoe veel en bij wie, beweeg je je geld – stukje bij beetje – naar een wereld die werkt voor ons allemaal. Kortom: met een betaalrekening bij Triodos is het altijd betalen met een goed gevoel.

Cashforward
Waarom zouden jongeren kiezen om zich in te zetten voor een betere wereld, wanneer ze al zoveel grote, soms levensveranderende, keuzes te maken hebben? Van studeren en werk tot huisvesting, relaties en alle financieel-administratief-verzekeringstechnische rompslomp die daarbij komt kijken. Move your money laat zien dat ook kleine keuzes een grote positieve impact kunnen hebben, zoals simpelweg bewust betalen. Daar wordt de wereld beter van en het voelt ook gewoon beter. Om jongeren daarbij op weg te helpen, ontwikkelde Gardeners de Cashforward activatie (ipv cashback). Dit is een shoptegoed waarmee nieuwe rekeninghouders worden aangespoord geld ‘te bewegen’ naar geselecteerde duurzame partners van Triodos Bank.

  • strategie
  • concept
  • design
  • productie
7 aug. 2025