Campagne / PR

Wees lief voor elkaar, vooral thuis

Stichting Het Vergeten Kind

Door COVID-19 moeten we allemaal thuisblijven. Hoewel dat niet altijd even makkelijk is, is het ook vaak heel gezellig.

Helaas geldt dat niet voor iedereen. Duizenden kinderen die opgroeien in een moeilijke thuissituatie hebben het doordat ze thuis moeten blijven extra zwaar. Deze kinderen zitten nu letterlijk ‘opgesloten’ in een situatie waar ze niet in willen zitten. Thuis lopen de spanningen hoog op. Een veilige haven zoals school, vriendjes en vriendinnetjes of de sportvereniging is er nu niet. Om Nederland op te roepen lief voor elkaar te zijn, vooral thuis, ontwikkelden we binnen één week een campagne, bestaande uit radio, outdoor, tv-commercial en – in samenwerking met social bureau Hammerfest - een social campagne. Met speciale dank aan alle families die homevideo’s hebben ingezonden. De social campagne riep op om het inmiddels zo bekende Hartenhuis op je raam te plakken (in welke vorm dan ook: post-its, verf, knutselwerk, etc.) om aan elkaar en aan kwetsbare kinderen te laten zien, dat er aan ze gedacht wordt.

What we did
  • Concept
  • Campagne
  • Productie
4 Jun. 2020