Goede nieuwsbrief van Gardeners

Reads 27 sep. 2025

Alsof de zomer zich nog één keer uitstrekt, kleurt de zon de avonden goud. Festivals echoën na, de scholen zijn weer begonnen en de stad bruist van nieuwe energie. Het is die overgangsperiode waarin je nageniet van wat was en verlangt naar wat komt: de energie van vooruitgang. In de afgelopen maanden heeft dat geleid tot werk waar we trots op zijn. Wat ons extra blij maakt: geen pitches hoeven doen, maar juist nieuwe samenwerkingen starten vanuit een persoonlijke klik. Nooit stilstaan, altijd zoeken naar wat er nog meer mogelijk is. Kijk je mee naar onze oogst van de afgelopen maanden?


On bij de Dam tot Damloop

Onze klant On is dit jaar opnieuw hoofdsponsor bij de Dam tot Damloop en daar mochten we weer iets moois voor verzinnen. We ontwikkelden de Cheerzone waar het publiek de renners aanmoedigden. In de recovery- en community-area plaatsten we een ‘Legs Up’ installatie, perfect om echt even goed te voelen waarom je rent. Met bites en beats werd de energie weer aangevuld. Wie wilde, kon de nieuwste schoenen proberen in de try-one zone. En na afloop? Een afterparty op de boot die iedereen weer terugbracht naar Amsterdam. Het doel van dit alles: De gloednieuwe Cloudsurfer Max testen, de schoen voor wie rent op gevoel, niet op data. We verzorgden de creatie, productie, pr en influencers, die hun voorbereiding en ervaring richting de Dam tot Damloop vastlegden. En nu? Legs up. Bijkomen, voelen, nagenieten van elke kilometer. Even niks moeten, alles mogen. Zo vierden we iedere meter, want zo voelt hardlopen.


In het zonnetje

Onze eerste campagne voor Milieu Centraal is een feit. Samen met Milieu Centraal ontwikkelden en produceerden we een campagne om alle zonnepaneel-eigenaren in het zonnetje te zetten. Met bedankjes van kinderen in de vorm van tekeningen wordt op een ontwapenende manier zichtbaar dat zonnepanelen bijdragen aan een schoner Nederland en een onafhankelijke toekomst. We ontwikkelden de campagnestrategie, het creatief concept en produceerden alle middelen, waaronder social content, video’s en outdoor-uitingen. Daarnaast ontwikkelden we ook de pr-strategie met als doel het positieve verhaal breed te laten landen in de media.

Groen, maar niet groen
We verwelkomen weer een aantal nieuwe gezichten. Simone (komt van Ogilvy, Selmore en DEPT) versterkt ons als account manager en brengt haar liefde voor sterke merkverhalen mee. Mees is onze nieuwe strateeg met een achtergrond in de muziekindustrie en duurzaamheid, die precies weet hoe je mensen en merken in beweging krijgt. Ook zijn we blij met onze nieuwe stagiaires: Jeritza, die vanuit haar studie Marketing & Communicatie Specialist bij ons ervaring opdoet, Bente, die naast haar master Communicatie & Organisatie onderzoek doet naar onze nieuwe website en meedraait op de pr-afdeling, en Emma, die vanuit Creative Business stage loopt om alles te leren over pr en maatschappelijke impact. Samen kijken we ernaar uit om veel mooie dingen te maken en impact te creëren.

Mooie Boules komt naar Utrecht en jij bent uitgenodigd!
Na een knaller van een opening in Amsterdam is het nu de beurt aan Utrecht! Deze vrijdag opent Mooie Boules officieel haar deuren in de Domstad en jij kan erbij zijn. Gratis, gezellig, vol spellen en ontmoetingen. Iedereen is welkom. Kun je vrijdag niet? Geen probleem! Ook daarna kun je in Utrecht (en alle andere locaties) deze maand gratis spellen komen spelen tijdens de openingsmaand.En het mooie. Overdag worden alle locaties van Mooie Boules buurthuizen. Vanuit hun Stichting “Mooie Buurt” organiseren ze activiteiten voor mensen die wel een beetje extra vriendschap en verbinding kunnen gebruiken. Gratis. Zodat iedereen echt kan meedoen. We zijn supertrots om mee te bouwen aan de bekendheid van Mooie Boules en hun stichting Mooie Buurt. Samen spelen, samen delen wordt zo echt werkelijkheid en brengt mensen nog meer bij elkaar.

Ricola op de Parade
Met Ricola Mouthfullness brachten we een activatie exclusief naar de Parade in Amsterdam. Bezoekers stapten in de wereld van Mouthfullness; een ervaring waar je mond vol van is en je mind van overloopt. Een moment van mindful genieten, midden in de drukte. Het ticket om naar binnen te mogen? Een Ricola.

Fun. Fusion. Fairtrade Original.
Na het succes van vorig jaar gingen we opnieuw aan tafel met Fairtrade Original. Dit jaar serveren we een frisse, smaakvolle doorvertaling van de campagne: met nieuwe gerechten, sprekende kleuren en een serie gloednieuwe video’s die smaak en herkomst tot leven brengen. Met deze nieuwe gerechten laten we zien dat koken met Fairtrade niet alleen goed smaakt, maar ook goed doet.

Creative Garden
Yes, we mochten weer! Samen met Fawaka Ondernemersschool organiseerden we ook dit jaar Creative Garden. Een programma waarin we kinderen met diverse achtergronden kennis laten maken met de creatieve wereld, omdat het talent van de toekomst niet op één plek woont, maar overal. Dit keer trokken we eropuit met Chocolatemakers en doken we met de kinderen in de wereld van chocola. De kids leerden alles over duurzaam ondernemen, bedachten hun eigen chocoladerepen (inclusief naam, branding en pitch!) en kregen een exclusief kijkje achter de schermen in de fabriek. En aan het einde van de week mochten ze hun repen verkopen. Aan echte mensen, met echt geld. Want ondernemen leer je niet uit een boek. Dat moet je echt proeven.