Groeien en bloeien in de kerk

Reads 26 okt. 2020

Terwijl de bomen langzaam oranje kleuren in het park naast onze geliefde maar vrijwel lege Vondelkerk, worden onze harten toch wel heel warm bij het brengen van deze good-nieuwsbrief. Want: we zijn gezond, we hebben het gierend druk, er staan een paar rammers van campagnes te popelen om gelanceerd te worden, er zijn nieuwe kerkgangers bij gekomen en ... we hebben een paar megatoffe klanten aan ons portfolio toegevoegd. Als straks de kroegen ook weer open mogen, gaan we dit keihard vieren. Maar het mag nog even niet. Dus een proost op afstand, where good things keep on growing.

NIEUW WERK
DRIVE-THRU
Voor Bloemenbureau Holland vulden we letterlijk de afstand met schoonheid door de eerste Bloemen en Planten Fiets Drive-thru te openen in hartje Amsterdam. Iedereen die een boeket of plant wilde, voor zichzelf of een dierbare, kon langskomen. De pr-activatie voor de campagne ‘Vul de afstand met schoonheid’ trok de aandacht van verschillende media en influencers, en heel veel blije fietsers.

LEKKER BELLUH!
Fairphone lanceerde de Fairphone 3+ – en ja, dat deden ze helemaal coronaproof online. Media pakten de upgrade van de duurzaamste telefoon ter wereld goed op.

#EETGEENDIERENDAG
Het kan niemand zijn ontgaan begin deze maand: dierendag. Of eigenlijk: #eetgeendierendag. Voor Stichting Wakker Dier deden we de pr rondom hun campagne en dat resulteerde in een explosie aan aandacht. Onder anderen Freek Bartels, Bizzey, Vivian Hoorn, Quinty Trustfull, Miljuschka en Ruben van der Meer deden mee, en letterlijk honderden influencers postten onder de hashtag hoe zij Eet Geen Dierendag vierden. Wie niet op de socials zat die dag, kreeg het nieuws door via publicaties in bijvoorbeeld AndC, Parool, Grazia, Trouw, RTL nieuws en LINDA. of op de radio bij onder meer 3FM, Radio 538 en Veronica.

FLORENCE
Om in een bewogen tijd personeel aan te trekken voor ouderenzorgorganisatie Florence, lanceerden we samen met Café Society en in samenwerking met Bruut Amsterdam de arbeidsmarktcampagne ‘Wij zijn ouderenzorg’. De eigenschappen van de huidige medewerkers en hun onderlinge verbondenheid staan hierin centraal. Bekijk hier de video’s

STOP PLASTIC WIPES
Naïf Natural Skincare introduceerde onlangs plasticvrije baby wipes en wij deden daar de pr voor. Want wist jij dat 1 pak ‘gewone’ babydoekjes gelijkstaat aan 2 petflessen plastic? Nee? Nou, dan weet je het nu.

IN PLANT THERAPIE

Tuinieren voor je geest is goed voor je. En je hoeft er de deur niet voor uit. ‘Plant Therapie’ is een pr-campagne voor Mooiwatplantendoen.nl om de health benefits van planten onder de aandacht te brengen. En nu we weer meer binnen moeten blijven, is het belangrijker dan ooit om ons te omringen met wat groen. In deze campagne ligt de focus op het actief bezig zijn met je planten. Door echt in te zoomen op je planten, zoom je even lekker uit.

ELHO

Wat krijg je als je een duurzame plantenpotfabrikant en Plastic Whale met elkaar kruist? Inderdaad: de Groenste Grachten Pot collectie, gemaakt van recycled plastic, zo uit de Amsterdamse grachten.

NIEUWE KLANTEN
We willen het van de daken schreeuwen, maar we mogen nog niet. Wat weer – een beetje gekscherend – past binnen de huidige tijdgeest … Maar serieus, binnenkort meer over de nieuwe klanten, eentje kunnen we wel verklappen: NATUURMONUMENTEN.  Stond al heel lang op ons verlanglijstje en is dan nu een feit: Natuurmonumenten is klant geworden. En daar zijn we maar wat blij mee. De focus? Biodiversiteit! Binnenkort meer hierover.

NIEUWE GARDENERS
Yes yes! Nieuwe en bekende gezichten in de kerk. Op account: Renée Schenk, terug van weggeweest, vervult haar rol als projectmanager wederom met verve. Het pr-team wordt dag en nacht bijgestaan door Bo en Diede, onze nieuwe stagetoppers. Ook nieuw bij pr: Anne van Luin. Als jonge, maar mega-ervaren pr-manager ramt ze de ene campagne na de andere eruit, weet ze alles, maar dan ook echt alles over hiphop, flirt ze met de gedachte om ook nail-artist te worden, en tja … wat kan deze vrouw eigenlijk niet? En tot slot wordt het creatieve team bijgestaan door niemand minder dan Cindy, die haar stageperiode gebruikt om nóg creatiever te worden.