Fairtrade Original

Zo kan ‘t ook met Fairtrade Original

CampagneConceptStrategie

Fairtrade Original laat zien hoe verrassend lekker fusion kan zijn

Fairtrade Original is in Nederland al jaren bekend door hun eigen heerlijke producten én eerlijke keten. Het merk wil de merkbekendheid significant vergroten en een aantrekkelijke positie in het hoofd (en hart) van de doelgroep claimen. We mochten hiervoor een aanscherping doen op de merkstrategie, schreven daarbij een nieuwe tone-of-voice, en ontwikkelden de big idea en de nieuwe tagline: Heel eerlijk. Echt lekker. Vanuit de nieuwe merkessentie lanceerden we de eerste campagne: ‘Zo kan ‘t ook’. Met deze campagne laten we zien dat ze als geen ander weten hoe verrassend het ook anders kan. In de keten met meer eerlijke handel, en in de keuken met verrassende en originele gerechten. Met een snufje van daar en een vleugje van hier. 

De ‘Fun. Fusion. Fairtrade Original.’ campagne stimuleert de consument om op avontuur te gaan in de keuken, zonder daar al te veel moeite voor te hoeven doen. Voorafgaand aan de campagne werd Nederland in een onderzoek gevraagd naar wat hun zeven go to gerechten zijn. Deze gerechten vormden de basis om in samenwerking met Scrambled nieuwe gerechten te ontwikkelen, zo werd de klassieke curry met kip en champignons, geflipt naar een spaghetti met rode curry balletjes. En romige aardappel-maissoep met chorizo werd geflipt naar rode bietensalade met halloumi en kokos-kruidendressing.

  • strategie
  • concept
  • design
  • productie
30 mei. 2024