Goede nieuwsbrief van Gardeners | Ondersteboven
HOE HET ALLEMAAL BEGON
Natuurhuisje vroeg Gardeners om vanuit hun ambitieuze impactdoelstellingen (om substantieel iets terug te geven aan de natuur) de doelgroep te inspireren en bekend te maken met het merk.
Met een Gardeners Inside Out merkimpacttraject formuleerden we in een aantal sessies, waaronder een creatieve co-creatie workshop, de merkessentie van Natuurhuisje en ontwikkelden we in een brand on a page de merkstrategie. Ook formuleerden we de kernboodschappen in creatieve copy zodat de storytelling altijd duidelijk en consistent is. Hiernaast adviseerden we welke kernboodschappen Natuurhuisje op welke contactmomenten het best kan communiceren in een touchpoint mapping-overzicht. Niet vliegen, wel landen, werd de aftrap van de nieuwe merkstrategie en identiteit. Daarachter zat een brandbook met guidelines die tot in detail zijn uitgewerkt. Een OGSM business- en marketingplan, een contentstrategie en contentjaarplan, en een website-redesign. Een droomcase die precies laat zien wat we allemaal in huis hebben.
NIET VLIEGEN, WEL LANDEN
Nadat de fundering stond, konden we verder bouwen met de campagne voor Q1 die de nieuwe merkstrategie en merkidentiteit landelijk moest lanceren. We kozen voor een campagne waarin Natuurhuisje een statement uitdraagt dat inspireert en activeert om het vakantiegevoel in 2023 dichter bij huis te zoeken: Niet vliegen, wel landen. Een belangrijke boodschap in een tijd waarin we steeds meer bewust worden van de CO2-impact onze eigen keuzes, waarin vliegschaamte naast rijen op Schiphol bestaat. Natuurhuisje laat zien hoe makkelijk het anders kan: dichtbij en in de natuur. De campagne komt tot leven op radio, online, outdoor en social media en laat zien wat het vakantiegevoel bij Natuurhuisje nu écht inhoudt. Het gevoel is ook terug te horen in de muziek die Gardeners door Earforce liet componeren. De muziek is, net als de identiteit, geïnspireerd op herkenbare natuurlijke elementen en plaatst je in een zonnige bosrijke omgeving. De radiocommercial werd ingesproken door Peter Drost, ook wel bekend als de Nederlandse voice-over van Planet Earth. Alles kwam samen en dat resulteerde in een, pas op daar komt-ie, ouderwetse viral.
TOCH NOG VLIEGEN
Het is algemeen bekend dat wij Nederlanders op het gebied van romantiek niet bepaald vooroplopen.Bloemenbureau Holland wilde daar verandering in brengen door de in 2015 gelanceerde Cupidrone af te stoffen voor Valentijnsdag. Zo hing op 14 februari de liefde in de lucht: letterlijk.
De Cupidrone verraste stelletjes in het centrum van Utrecht met bloemen en gedichtjes van Bram Schweckhorst. Een aantal lovebirds maakte zelfs kans op een romantische date. De actie was een succes en leverde veel publiciteit op. Ook de redactiebezoeken met Sergio Vyent waren een groot succes.
GROW
Anna de Groot (Advertising, Willem de Kooning Academie) komt team creatie versterken met het bedenken van concepten. Ze wordt blij van het maken van commercieel werk dat gecombineerd wordt met een sociale en maatschappelijke boodschap. Ook pr heeft versterking gekregen van Johnny Dollé (Communicatiewetenschappen, UvA). Hier onderzoekt hen de communicatie voor marketing, bedrijfsvoering maar ook politiek en media. Hen vindt het fijn om in een dynamische en sociale omgeving te werken. Welkom Anna en John! Let’s grow something good together.
EN ER IS NOG MEER GOEDS
AND THE WINNER IS …
In de vorige nieuwsbrief riepen we alle start- and scale-ups op om mee te doen aan onze jaarlijkse winactie voor een Where-Good-Things-Grow-sessie. Een sessie waarin we samen in grote lijnen de strategische, creatieve en pr-mogelijkheden voor hun merk ontwikkelen. En de winnaar is: TKRAMREPUS. De omgekeerde supermarkt waar je geen levensmiddelen koopt, maar doneert.
INPAKKEN EN UITPAKKEN
Zo’n nieuw begin van het jaar is ook een lekker moment om de showreel een update te geven. Want een jaar lang knallen op het gebied van merk- en marketingstrategie, levert ook weer mooie cases op om te laten zien. Voor wie het is ontgaan op Insta of LinkedIn. Je vindt onze nieuwe showreel hier.