Goeie nieuwsbrief van Gardeners #nov
“Patience is not the ability to wait, but the ability to keep a good attitude while waiting.” Volgens Joyce Meyer, evangelist en gewild spreekster in de VS, is het de bedoeling dat we onze tijd invullen met iets goeds. Althans, dat is onze vrije interpretatie ervan. Iets goeds doen, er iets goeds van maken, het goede inzien: zo langzamerhand mogen we stellen dat goed, OK good, ons DNA behoorlijk kenmerkt. Dus Joyce: als koren op de molen van alle Gardeners, en omdat we het gewoon leuk vinden om in kerkelijke sferen te blijven: laten we er iets GOEDS van maken, terwijl we wachten …
EERSTE EDITIE THE GOOD ROLL TOILET FESTIVAL GAAT VANDAAG LIVE
Trek je festivaloutfit maar uit de kast, want voor onze nieuwe klant The Good Roll (bekend van de cheerful en duurzame toiletrollen) gaan we vandaag op Wereld Toilet Dag live met het allereerste Toilet Festival ooit. Dit ter ere van de lancering van The Good Roll Foundation. Via een livestream kijk of feest je mee vanuit huis, kantoor of natuurlijk vanaf de plee. Het festival is helemaal gratis en alle donaties via een QR-toiletbijdrage of anderszins gaan naar de bouw van nieuwe toiletblokken in Ghana, want wist je dat 2,3 miljard mensen wereldwijd geen toegang hebben tot schoon en veilig sanitair? Dat is een derde van de wereldbevolking … Extra relevant is het Toilet Festival, omdat we in deze tijd de deur niet uit kunnen om lekker te dansen en feesten.
Een online festival, met een not so shitty line-up vanaf de toilet-stage, waarbij je kunt doneren voor het goede doel. Wat is daar nou niet goed aan? Tune in vanmiddag vanaf 16.00 uur via https://www.thegoodrollfoundation.com/toiletfestival
WE HEBBEN ER WEER TWEE TE GEKKE KLANTEN BIJ
VET GOED
FAT FOREST is een start-up op het gebied van natuurlijke huidverzorgingsproducten, gemaakt van pure ingrediënten uit het regenwoud in Borneo. Nee, niet van palmolie, maar juist van de illipe-noot. FAT FOREST wil namelijk ontbossing tegengaan door waarde te creëren voor de lokale bevolking, met behoud van het bestaande ecosysteem. Zo kun je zeggen dat het vet van de illipe-noot letterlijk het regenwoud vet houdt. En je huid soepel en zacht. Aan ons de vraag om een campagne te ontwikkelen voor de crowdfunding van de eerste producten. Op de hoogte blijven? Stuur ons een mailtje en je bent de eerste die iets hoort straks.
DE KOEKFABRIEK
Voor de Koekfabriek, die is opgericht om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te voorzien van een plek in de maatschappij, gaan we een campagne ontwikkelen die naamsbekendheid gaat creëren voor het merk.
KLANT NAÏF IS B CORP GEWORDEN
Onlangs is onze klant Benefit Corporation gecertificeerd, oftewel een ‘B Corp’ geworden. Sociale impact, verantwoordelijkheid, transparantie en duurzaamheid, dat is waar de wereldwijd 2500 bedrijven met een B Corp-certificaat voor staan. Wij wisten het al, en zeggen het graag nog een keer: een goed bedrijf, met goede producten, die goed zijn voor je huid. Goed bezig daar bij Naïf.
EN DAT IS 18
Niet voor altijd, maar wel voor even, nieuw in de kerk: Jillien Pander. Deze topper loopt stage op de pr-afdeling de komende maanden. Jillien studeert creative business en wil later eigenlijk het liefst haar eigen restaurant.
“LEUKSTE PERSPAKKET DAT IK OOIT HEB GEKREGEN”
Naast pr-activaties, creatieve concepten als een Toilet Festival en crowdfundingpromotie, komt er ook weleens een lean & mean, maar zeer doeltreffend perspakket uit onze koker. Laat menig influencer daar nou precies op hebben zitten wachten. De reacties – en publicaties – naar aanleiding van onze laatste editie ‘Beat the Winterblues’ voor Mooiwatplantendoen.nl waren gewoon steengoed. We daagden influencers en hun kids uit om hun inner artist te channelen, om zo de winterdip te verslaan. Inspiratiebron? De Croton, Monstera, Stippenbegonia en Anthurium.