De Wadden. Voor vrije vogels. En mensen.
CampagneEen bewustwordingscampagne onder bewoners en bezoekers in het Waddengebied gericht op rust voor vogels.
Het Waddengebied is één van de meest populaire vakantiebestemmingen van ons land. Maar het is ook het leefgebied van miljoenen vogels. Tijdens de najaarstrek die nu in volle gang is, zijn vogels in het Waddengebied om uit te rusten en bij te tanken. Helaas worden vogels, vaak onbedoeld, regelmatig verstoord door recreanten. Om mensen in het Waddengebied te informeren en bewust te maken van het cruciale belang van rust en ruimte voor wadvogels, ontwikkelden we samen met Vogelbescherming en 8 andere natuurorganisaties een bewustwordingscampagne voor de komende 3 jaar. Vanuit het inzicht dat het Waddengebied in de eerste plaats van vogels is en dat wij mensen daar te gast zijn, ontstond de campagne: De Wadden. Voor vrije vogels. En mensen. Bezoekers en eilandbewoners worden middels geotargeting benaderd en op voorhand bedankt voor het rekening houden met de vogels. Met teksten als: ‘Welkom! Bedankt dat je de rotganzen geen rotweek bezorgd’ en ‘Wat fijn dat je de tureluurs niet tureluurs maakt’ en ‘Bedankt dat je het voor de zilverplevieren ook plezierig houdt’. Naast online middelen is ook OOH ingezet. Een pr-campagne zorgt ervoor dat media regionaal en landelijk bereikt wordt.
- Strategie
- Concept
- Campagne
- Pr
- Productie