Campagne / PR

Lang-zullen-ze-leven-slinger

Aidsfonds

Een feestslinger om het leven van kinderen te vieren, en redden.

Wereldwijd zijn er nog altijd 1,8 miljoen kinderen met hiv. Elke 6 minuten verliest ergens in de wereld een ouder zijn kind aan aids. En dat hoeft niet, want we hebben de kennis en medicijnen om aids te verslaan. Slechts één pil per dag voorkomt dat een kind overlijdt aan aids. Toch krijgt bijna de helft van de kinderen met hiv géén medicijnen. Vooral door armoede, gebrek aan voorlichting en omdat ze in afgelegen gebieden wonen, haalt vier op de vijf van deze kinderen het vijfde levensjaar niet. Een positieve campagne, dat wilden we. Dus zochten we een manier om hier in Nederland awareness te creëren voor een groot probleem ver weg in Afrika. En dat is gelukt. We ontwikkelden een awareness-campagne met een fondsenwervend karakter en vertrokken vanuit het inzicht dat mijlpalen van kinderen in Nederland graag groots en uitbundig worden gevierd. Met name verjaardagen zijn momenten om flink uit te pakken. Niet voor niets, een levensjaar is ook iets moois en bijzonders om te vieren. Met de Lang-zullen-ze-leven-slinger, ontworpen door Bas Kosters, kunnen we verjaardagen van kinderen hier groots en uitbundig vieren én tegelijkertijd de levens van kinderen met hiv verlengen, want met de opbrengst van één slinger kan Aidsfonds een kind met hiv vinden, testen en behandelen. De Lang-zullen-ze-leven-slinger werd enorm goed ontvangen en met 25 print, 13 online publicaties, 2 RTV en 51 social posts uitgebreid uitgelicht. Doel bereikt. Een mooie bijkomstigheid: duizenden mensen bestelden de slinger.

What we did
  • Strategie
  • Concept
  • Campagne
  • Productie
1 Sep. 2021