Campagne / PR

Lang-zullen-ze-leven-slinger

Aidsfonds

Een feestslinger om het leven van kinderen te vieren, en redden. Een positieve campagne, dat wilden we. Een niet zo voor de hand liggende manier om hier in Nederland awareness te creëren voor een groot probleem ver weg in Afrika. Zo ontstond de Lang-zullen-ze-leven-slinger. Zodat je hier alle mijlpalen in het leven van je kind (of jezelf) kunt vieren en tegelijkertijd een kind dáár kunt redden. Want met de opbrengst van één slinger kan Aidsfonds een kind met hiv vinden, testen en behandelen. Een awareness-campagne met een fondsenwervende slinger.

We vroegen Bas Kosters om zijn creativiteit op de slinger los te laten. “Zestien vrolijke figuren op een rijtje. De feestslinger is een mix van dieren, Afrikaans speelgoed, verjaardagsfeest en mijn eigen uitgesproken stijl”, vertelt Bas Kosters. “Mijn creativiteit inzetten om bij te dragen aan de bestrijding en voorlichting over hiv en Aids vind ik erg belangrijk, dat is waarom ik met liefde aan de slag ben gegaan met deze slinger.” Wereldwijd zijn er nog altijd 1,8 miljoen kinderen met hiv. Elke 6 minuten verliest ergens in de wereld een ouder zijn kind aan aids. En dat hoeft niet, want we hebben de kennis en medicijnen om aids te verslaan. Slechts één pil per dag voorkomt dat een kind overlijdt aan aids, toch krijgt bijna de helft van de kinderen met hiv géén medicijnen. Vooral door armoede, gebrek aan voorlichting en omdat ze in afgelegen gebieden wonen, haalt vier op de vijf van deze kinderen het vijfde levensjaar niet. De Lang-zullen-ze-leven-slinger werd enorm goed ontvangen en uitgebreid uitgelicht in de media. Doel bereikt. Een mooie bijkomstigheid: duizenden mensen bestelden de slinger.

What we did
  • Strategie
  • Concept
  • Campagne
  • Productie
1 Sep. 2021