Subway Nederland

Solliciteren met emoji’s via WhatsApp

CampagnePr

Gemakkelijk solliciteren via WhatsApp. Met behulp van emoji’s 🥖💼💥.

Subway zocht nieuwe medewerkers. Veel nieuwe jonge medewerkers, voor uiteenlopende functies in alle vestigingen van Nederland. Dat vroeg om een andere aanpak dan de geijkte motivatiebrief en gespreksrondes.

We introduceerden een WhatsApp-nummer waar jongeren hun persoonlijke ‘Sub’ naartoe konden appen, in emoji’s. Hiermee kunnen ze als geen ander laten zien wat hun persoonlijke kwaliteiten en karaktertrekken zijn. De Sub is het iconische broodje van Subway, dus elke persoonlijke Sub begon met een brood emoji 🥖en vervolgens wordt deze belegd met al je kwaliteiten: zo staat de 🌶️ voor pit, het 🥚’tje voor ijverig en de 🥕 voor een scherpe blik. Vervolgens worden ze aan de hand van hun persoonlijke ‘Sub’ uitgenodigd om hun eigen Sub met verse ingrediënten te maken in het restaurant, zodat ze hun collega’s leren kennen en hun skills als toekomstige Sandwich Artist kunnen laten zien.

In de wervingscampagne, die te zien was op verschillende social media kanalen, spelen eigen medewerkers van Subway de hoofdrol. De campagne was een groot succes en werd goed opgepakt in de media. Zo werd de campagne besproken op de radio 📻 bij 538, Q Music en Veronica, plaatste veel online (nieuws) pagina’s een verhaal en kwam Editie NL 📺 met een item over solliciteren via emoji’s. In twee weken hadden we al meer dan 1000 sollicitanten en de teller loopt nog steeds.

What we did
  • Strategie
  • Concept
  • Campagne
  • Activatie
  • Productie
13 aug. 2020