Jouw kraan is mijn kraan
Activatie • Concept • PrZeg nee tegen wegwerpplastic, zodat we samen zorgen voor onze oceanen.
In Nederland drinken we per jaar zo’n 400 miljoen liter aan gebotteld flessenwater. En dat terwijl er in elke straat tientallen heerlijke kranen staan te wachten op jouw navulbare drinkfles. Zonde. Daarom lanceerden we voor Dopper Jouw kraan is mijn kraan: een pr-campagne waarbij we mensen activeerden om hun kraan op Wereldwaterdag (22 maart) te delen met voorbijgangers. En liever natuurlijk langer.
De Jouw kraan is mijn kraan-poster kon je gemakkelijk downloaden via de Dopper website en was te vinden als uitscheurbare pagina in het NRC. De poster zorgde met behulp van sustainable influencers en een social campagne voor bewustwording van het probleem. Wij ontwikkelden het concept, de middelen en pr, wat uiteindelijk resulteerde in meer dan 200 bestelde en gedownloade posters, 8 online publicaties, en social stories van onder andere Bartsboekje, Thomas Nelissen en andere enthousiastelingen die de actie waardeerden. En de actie eindigt niet op Wereldwaterdag; we blijven zorgen voor onze oceanen door nee te zeggen tegen wegwerpplastic.
- Activatie
- Concept
- Pr