Bloemenbureau Holland

Lancering Green Gallery

ActivatiePr

Over inspiratie moet je het niet hebben: dat moet je laten zien.

Een golden oldie, maar nog steeds een pracht van een case, vinden wij. We lanceerde het high-end, online magazine The Green Gallery dat zowel de schoonheid als de vergankelijkheid van de natuur viert. En dat deden we door de meest beroemde galerij – die onder het Rijksmuseum – om te toveren tot een echte offline Green Gallery. Voor één nacht, werd het blad letterlijk tot leven gebracht. Internationale pers en online influencers konden ervaren wat je allemaal met bloemen en planten kunt doen – zoals ook het magazine zelf doet. Op het moment dat The Green Gallery aan het einde van de avond verdween uit het materiële leven, werd het online magazine vrijgegeven op thegreengallery.com. Met deze case wonnen we een Bronzen Esprix in de categorie Product Launch.

What we did
  • Concept
  • Pr
  • Activatie
  • Productie
2 jun. 2020

“ Te midden van andere productlanceringen blijft de campagne voor The Green Gallery echt hangen. Creatief ziet het er fraai uit. De executie is bijzonder. Dat is belangrijk, want een campagne staat of valt bij een goede executie. Het online magazine van Bloemenbureau Holland nodigt echt uit tot lezen. Om online abonnees te werven is actief gestuurd op online influencers. Via hen wil het Bloemenbureau op het netvlies komen van een jonge, kritische en trendy doelgroep. Het beoogde aantal abonnees is royaal overschreden.”
— Jacqueline Smit Juryvoorzitter Esprix 2015