Mensologen gezocht
Activatie • Campagne • PrProbeer jezelf eens in één of twee woorden te omschrijven. Dat gaat niet, omdat je zoveel meer kenmerken hebt.
Ook als je een psychische stoornis hebt, is één label niet voldoende om te bepalen wie je bent. Want je bent niet wat je hebt. Om het tekort aan personeel in de ggz aan te pakken en het stigma op psychische aandoeningen te doorbreken ontwikkelden we voor Arkin, samen met Café Society, de campagne Mensoloog. Een wervingscampagne voor mensologen; specialisten die de mens zien achter de stoornis. 13 Bekende Nederlanders zijn in de campagne open over hun stoornis. Van Wim Kieft over wat de zucht naar cocaïne met hem doet tot Filemon Wesselink die twijfelt over zijn diagnose autisme. De campagne bestaat uit een mix van OOH, online media, een consumenten- en media activatie, pr en social media en een een 13-delige podcastserie die te beluisteren is op Spotify.
- Strategie
- Campagne
- Concept
- Pr
- Activatie
- Productie
“ Café Society en Gardeners hebben ons tijdens onze bureau-oriëntatie verrast met een goed doordachte strategie en een ijzersterk creatief idee, waarmee we onze elf verschillende merken in de spotlights kunnen zetten en waarmee we het stigma van ‘gekke’ mensen willen veranderen.”