Stichting Het Vergeten Kind

Stop het wisselen van hulpverleners

ActivatieCampagnePr

Kinderen in het jeugdzorgsysteem zien heel veel verschillende hulpverleners. 

Al jaren ontwikkelen we de thema- en pr-campagne voor De Week Van Het Vergeten Kind. Een week die elk jaar aandacht vraagt voor een nieuw thema binnen de algemene problematiek van de duizenden kinderen in Nederland die opgroeien in een onveilige thuis situatie. Dit jaar ontwikkelden we een thema- en pr-campagne om het wisselen van hulpverleners te stoppen. Vooral voor kinderen die op een groep wonen ligt het aantal hulpverleners hoog, zij hebben in hun korte leven gemiddeld al 64,6 hulpverleners gehad. Voor een kind is het continu wisselen van gezichten inmiddels normaal geworden. Maar dat is het natuurlijk absoluut niet. Het steeds weer opnieuw leren vertrouwen, weer opnieuw over een trauma vertellen en steeds weer een vertrouwenspersoon kwijtraken, is boven op de trauma’s die ze al hebben, psychisch erg zwaar.

Elk jaar wordt de themacampagne ondersteund door de nog altijd levendige outdoor awareness-campagne die we helemaal in het begin van onze samenwerking met Stichting Het Vergeten Kind ontwikkelden en sindsdien elk jaar opnieuw aangejaagd wordt. Namelijk de verspreiding van het Hartenhuis: dé verbindende factor in de vorm van één krachtig en positief symbool dat staat voor een veilig, stabiel en liefdevol thuis voor ieder kind in Nederland. Een geel huisje met een roze hart erin – gemaakt van 72 post-its; het plakpapiertje dat iedereen in de wereld gebruikt om iets niet te vergeten. Met het Hartenhuis gaven en geven we nog steeds ieder jaar iedereen in Nederland iets in handen waarmee ze eenvoudig kunnen laten zien, dat ze de stichting steunen en verspreidden ze meteen de boodschap van de stichting: dat ieder kind een liefdevol thuis verdient.

What we did
  • Strategie
  • Concept
  • Campagne
  • Pr
  • Activatie
4 jun. 2020
“ Ook dit jaar heeft The Gardeners het door ons gekozen thema ‘Stop het wisselen van hulpverleners’ sterk doorvertaald in een campagne die je niet onberoerd kan laten en waarmee we hopen dat het Nederland activeert ons te helpen in de strijd om de zorg voor kwetsbare kinderen in ons land te verbeteren.”
— Daphne Schreuders hoofd Campagnes & Events Het Vergeten Kind