Gardeners Creative Agency breidt dienstverlening uit met Business Garden

Interview 29 apr. 2021

De nieuwe tak van Gardeners Creative Agency heet Business Garden, waar klanten (bestaande en nieuwe) terecht kunnen voor business-to-business pr. “Het is tijd dat Gardeners ook een tak lanceert waarbinnen we doelgericht B2B pr projecten voor klanten oppakken.”

“Business Garden is een logische uitbreiding van onze pr-afdeling waarbij we nieuwe en bestaande klanten servicen op B2B vlak. Steeds vaker zien we dat er behoefte is aan B2B pr in een totale communicatiestrategie. Omdat deze pr dusdanig verschilt van B2C pr, hebben we besloten er een dedicated tak voor te lanceren. De uitbreiding van onze expertise en ervaring en van ons (zakelijk) netwerk valt nu officieel samen in Business Garden”, licht Laurien Vest, pr director Gardeners, toe.

DNA

“We blijven met Business Garden dicht bij ons DNA en onze propositie where good things grow. Onder good things verstaan we alles wat iets toevoegt aan het leven en de wereld, en om het mooie blijvend te kunnen laten groeien, vinden we het belangrijk dat ons werk daaraan bijdraagt.”

Vooruitstrevend

Business Garden start met een gevuld portfolio waarbij de meeste klanten geschaard kunnen worden onder de noemer nieuwerwetse of vooruitstrevende start- en scaleups. Zo werken het bureau onder meer voor design studio Barde + van Voltt, Gerrard Street (B2B & B2C), Found., The Board Whisperers, Bijlesacademie en The Good Roll (B2B & B2C).

Maatwerk

Laurien Vest: “Voor Barde + vanVoltt, onze eerste B2B klant (2018), ontwikkelden we onder meer diverse op maat gemaakte case study’s van hun projecten die we pitchten bij relevante (inter)nationale media. Zo werkten we aan de case voor de nieuwe locaties van Sneaker District (Antwerpen en Amsterdam) en voor het nieuwe hoofdkantoor van social content bureau Blauw-gras in de Houthavens. Maar we waren ook moderator voor The Future of Retail Design Talk in Soho House. De inspanningen richten zich op zowel profilering van de studio en het werk als het design duo zelf. Zo neemt Valérie Boerma nu bijvoorbeeld plaats in de jury van Frame Awards.”
Maira Evers, managing director Gardeners: “Binnen ons grote netwerk van do-good organisaties, weten we de juiste media en partners te vinden die een beneficiaire werking hebben op projecten. Crossovers creëren met onze klanten doen wij inmiddels regelmatig. Daarbij hebben we creatie en pr onder één dak, wat betekent dat we ook B2B campagnes aantrekkelijker kunnen maken. Ons netwerk hebben we tot op heden voornamelijk ingezet voor B2C doeleinden. Intussen heeft ons netwerk zich enorm uitgebreid met B2B contacten en die willen we nu gaan inzetten voor pr, op termijn ook voor complete B2B campagnes. We opereren op het snijvlak van B2B en B2C waardoor je nog meer bereik kunt genereren.”