Gardeners wordt creatieve partner van KLABU

Reads 11 jun. 2021

Sportmerk KLABU heeft voor Gardeners gekozen als creatieve partner voor hun activaties, pr influencer marketing. Samen gaan ze grootschalige zichtbaarheid voor het merk, de projecten en de KLABU-store creëren en de missie van KLABU vertellen: het leven van vluchtelingen in vluchtelingenkampen verbeteren en de unbeatable spirit versterken door sporten in kampen mogelijk te maken.

Op dit moment zijn er wereldwijd meer dan tachtig miljoen mensen op de vlucht voor oorlog, geweld of vervolging. In de vluchtelingenkampen worden ze voorzien van basisbehoeften zoals onderzoek, water en voedsel. Maar elk mens heeft dromen die verder gaan dan alleen overleven. KLABU wil deze mensen een extra reden geven om op te staan en hun unbeatable spirit nieuw leven inblazen. Dit doen ze met de kracht van sport.
KLABU (‘club’ in Swahili) maakt sporten in vluchtelingenkampen mogelijk door clubhuizen, zogeheten KLABU’s, op te zetten. Een KLABU-clubhuis werkt als een sportbibliotheek en is voorzien van sportmaterialen, sportkleding, Wi-Fi en zonne-energie. Lokale vluchtelingen zijn actief betrokken bij het bouwen en beheren van elke club. Met de opbrengst van de sportkleding, bekend van de felle kleuren en signature butterfly print, kunnen de KLABU clubhuizen verder groeien en meer vluchtelingen aan het sporten helpen.
Jan van Hövell, KLABU: “We hebben grote ambities met KLABU en zijn klaar om link te gaan bouwen. Met behulp van Gardeners gaan we ons bereik vergroten en meer mensen betrekken bij ons doel. Samen bouwen we aan een club die de kracht van sport inzet in vluchtelingenkampen, een wereldclub die verandering brengt in de levens van kinderen en jonge mensen die gevlucht zijn voor oorlog en geweld. Daar hebben we iedereen voor nodig!”

Eerste wapenfeit

KLABU en Paris Saint-Germain hebben op 27 mei een limited edition collectie van 80 sportshirts gelanceerd. Wie net als Neymar, David Beckham, Ryan Babel, Anna Nooshin, Kalvijn, Rocky Hehakaija en Gregory van der Wiel een shirt wil bemachtigen, zal zaterdag 29 mei om 12.00 uur bij de nieuwe KLABU-store op de Haarlemmerdijk 106 in Amsterdam moeten zijn. Elk shirt, genummerd van 1 t/m 80, vertegenwoordigt 1 miljoen mensen die op dit moment op de vlucht zijn. Samen met Paris Saint-Germain en met de support van UNHCR, de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties, zal KLABU dit jaar een nieuw clubhuis bouwen in het grootste vluchtelingenkamp ter wereld, Cox’s Bazar in Bangladesh. Hier wonen momenteel bijna 1 miljoen Rohingya-vluchtelingen uit Myanmar.