Goeie nieuwsbrief van Gardeners #apr

1 apr. 2021

We zijn aan het transformeren. Als bedrijf, als mens, als samenleving. Corona, Black Lives Matter, de wereld gaat een nieuwe kant op en we hebben de keus om mee te bewegen of stil te staan. Waarin willen we veranderen? Wat moet er anders? Passen bepaalde dingen nog bij ons in deze nieuwe tijd? Vragen die mooie gesprekken opleveren, waarin authenticiteit en kwetsbaarheid leading zijn. Het antwoord ligt voor Gardeners in verandering, wel voor het goede. Maar we laten niet alles los. Binnen deze veranderende wereld, en iets dichter bij huis onze industrie, is er één ding waar wij nog sterker aan vasthouden: where good things grow. Een rots waarop we meebuigen, uitbreiden, groeien, versterken en uitkijken naar GOOD TIMES.

NIEUWS
FAT FOREST
FAT FOREST. Een nieuw huidverzorgingsmerk dat producten maakt van pure ingrediënten uit het regenwoud. De skinbar en bodycrème zijn gemaakt van het vet uit de illipe-noot, die in het wild groeit en die je huid superzacht maakt.
De crowdfundingvideo waarin Tess Milne, Isa Hoes, Art Rooijakkers, Monique Klemann en Froukje Jansen het verhaal van Fat Forest en de wildkeepers vertellen staat live. Met een aantal zeer betrokken mensen, is samen met FAT FOREST een ongelooflijk bijzondere campagne gemaakt om een prachtig stuk van de wereld te beschermen.
Doe mee, order een skinbar en bescherm het regenwoud op Borneo, Indonesië.

BUSINESS GARDEN
Voor wie het nog niet wist: we hebben onlangs een nieuwe tak opgezet waarin bestaande en nieuwe klanten terechtkunnen voor business-to-business pr. Een logische uitbreiding van onze pr-afdeling omdat we steeds vaker zien dat er behoefte is aan B2B pr in een totale communicatiestrategie.


CAMPAGNES
KRAAMKAMER VAN MOEDER NATUUR
Over transformaties gesproken… Moeder Natuur is elk jaar weer in transformatie als de lente aantreedt en het broedseizoen begint. Voor Natuurmonumenten ontwikkelden we een campagne om de vele bezoekers die in deze ‘thuistijd’ nog vaker de natuur opzoeken te wijzen op de regels in de gebieden. Dat we en masse met de natuur bezig zijn, bleek wel uit de vele te gekke reacties op de campagne, zowel in de media als in de gebieden zelf.


ARKIN
In de nieuwe wervingscampagne van Arkin, die we weer samen met Café Society ontwikkelden, gaan we verder op het thema ‘normaal’, waarin de organisatie op zoek gaat naar verpleegkundigen en gz-psychologen die zich herkennen in Arkins inclusieve visie op de ggz en werken in de ggz. De campagne heeft een dubbele functie: het normaliseren van een stoornis, maar ook het werven van medewerkers die verder durven kijken dan normaal. Kijk jij ook verder dan normaal?


NIEUWE KLANTEN
De allermooiste transformatie vindt vaak plaats wanneer we nieuwe dingen leren.
BijlesAcademie is zo’n bevlogen organisatie die al tien jaar kinderen in Amsterdam en Utrecht na school ondersteunt op educatief, sportief en emotioneel vlak. En er staat hen een zware taak te wachten met belangrijke extra steun voor scholen en leerlingen met een achterstand door de lockdown.
Black Friday. Het inmiddels beroemde, of beruchte, ‘t is maar net hoe je het bekijkt, grootste kortingsfeest ter wereld transformeren naar iets positiefs. Dat is precies wat Trees for All wil. Aan ons de schone taak (het gaat om bomen planten inderdaad) dit mediageniek te maken.


EN VERDER…
CLUBHOUSEN IN GARDENERS TALKS
Ons eerste Clubhouse is een feit. In Gardeners Talks I spraken 70 mannen en vrouwen met elkaar over (on)gelijkheid, rolmodellen en kansen voor vrouwen in de reclamewereld. Een transformatie die de laatste jaren gaande is dankzij het meer op inclusiviteit en diversiteit focussen binnen bedrijven, meer gesprekken op de werkvloer en bijvoorbeeld taskforces.
Gardeners Talks II – mei 2021


MANNEN GEZOCHT
Nieuw in de kerk, en wat zijn we er blij mee: Danique (pr), Yasmine (creatief), Gianna en Nadia (creatie stage). We are all for femininity! Maar mogen er ook wat mannen bij in de kerk? Check de vacature op onze website.