Goeie nieuwsbrief van Gardeners #feb

2 mrt. 2021

Twaalf jaar. Hoe oud, of jong, ben je dan eigenlijk? Voor een hond is het stokoud. Voor een olifant piepjong. Voor een kind ook. Dan ga je met geluk net naar de middelbare. Vet. Voor een 5degroeper is iemand van 12 jaar al écht oud.

Kwestie van perceptie?
Voor ons, Gardeners, is 12 nog jong. We komen net kijken. Is niet zo, voelt wel zo. Alsof we nu eindelijk een beetje met de ouderen mee mogen doen. Zonder dat je het doorhebt, ben je dus ineens groot geworden. Willen mensen met jou meedoen ook. En dan plots, zijn je kinderjaren voorbij en moet je serieus doen.

Hell no! We groeien dan wel hard en we worden heus ouder en groter, maar serieus doen? BO-RING. Waar we wel serieus over zijn, is over al die vette (nieuwe) merken waar we voor werken (Gerrard Street, Belvedere). En over al die mensen die zich dag in dag uit inzetten voor een betere wereld (Fat Forest, Justdiggit). Over organisaties that just get it(KLABU). Daar zijn we bloedserieus over. Where good things grow zien we nu als iets groters. Onze klanten, ons werk, maar ook onszelf. En dat good, is leuk. En alles wat leuk is, gaat nou eenmaal snel.

En misschien voelt het daarom alsof we nog maar net komen kijken.
Kwestie van perceptie.

DOE JE MEE?
Achter de schermen zijn we er al een tijd mee bezig: FAT FOREST, een sustainable start-up die natuurlijke huidverzorging maakt met behoud van het regenwoud in Indonesisch Borneo. Alle FAT FOREST producten zijn gemaakt met vet van illipe-noten die, als ze rijp zijn, gewoon uit de boom vallen. Vet uit het bos, dat het bos weer vet maakt dus. De crowdfunding is live! Met het aanschaffen van een skinbar help je mee om 75 m² regenwoud op Borneo te behouden.  Help ons samen met FAT FOREST deze missie te realiseren en schrijf je in.

NIEUWE KLANTEN @GARDENERS

JUSTDIGGIT
Met een flinke dosis optimisme, positiviteit en een sterke communicatieaanpak, pakt Justdiggit een van de grootste crisissen van onze tijd aan, de klimaatcrisis. Afgelopen 10 jaar heeft Justdiggit grote stappen gemaakt. Er is 60.000 hectare aan land vergroend door onder andere 4,5 miljoen bomen terug te brengen en 145.000 ‘bunds’ (halvemaanvormige kuilen die regenwater opvangen) te graven. Samen met de huidige partners, gaan wij Justdiggit helpen om hun merkbekendheid te vergroten door grootschalige zichtbaarheid te creëren. “We zijn erg blij met onze nieuwe partner Gardeners. Zowel qua visie, creativiteit, teamspirit als naam (Justdiggit x Gardeners) passen we perfect bij elkaar. We kijken ernaar uit om onze positieve oplossing samen veel bekender te maken in het door de UN uitgeroepen Decennium van Ecosysteem Herstel.”

Hoe simpel kan het zijn? Graven om zo de wereld te vergroenen en daarmee te verkoelen.

GERRARD STREET
De modulaire koptelefoons van Gerrard Street zijn een goed voorbeeld van hoe techniek en duurzaamheid samengaan. Consumenten kunnen genieten van goed geluid en een goede service en tegelijkertijd iets doen tegen de snelst groeiende afvalstroom ter wereld, e-waste. En dat gaan wij ze helpen vertellen middels pr.

BELVEDERE
’s Werelds eerste super-premium vodka Belvedere kiest voor Gardeners als het nieuwe Nederlandse bureau voor pr, activaties en influencermanagement. Belvedere vodka wordt gemaakt met natuurlijke ingrediënten, volgens eeuwenoude tradities. De nieuwe campagne Made with Nature staat dit jaar centraal met mooie initiatieven. Het benadrukt op prachtige en eenvoudige wijze de all-naturalness van het merk. In een tijd waarin de hospitalitybranche het loodzwaar heeft, is het een kans voor Belvedere om vernieuwende concepten te ontwikkelen en de doelgroep op relevante en impactvolle wijze te bereiken.

AMP.Amsterdam
Maira Evers was enige tijd geleden te gast bij AMP.Amsterdam om daar te praten in een podcast over het ‘nieuwe’ werken. Over wie en wat het allemaal ging? Als je het leuk vindt, moet je daar de podcast voor luisteren. Maar een tipje van de sluier kunnen we wel geven: Gregory Porter, het Toilet Festival van The Good Roll, al het positieve van Gardeners en natuurlijk ook over het nieuwe of anders werken in tijden van corona.

THUISBEZORGD
Voor iedereen die wel een hart onder de riem kon gebruiken, stond Subway samen met zanger Jayh Jaweson op de stoep met een live performance en een heel persoonlijke Message… in a Sub. Toffe actie voor Subway Nederland om delivery onder de aandacht te brengen.

B CORP NIEUWS: NAÏF HAD ‘M AL, NU IS OOK ONZE KLANT ELHO B CORP! YEAH!