Carble

Reduce emissions - reward farmers

designStrategie

Bomen zijn de meest geavanceerde technologie die we hebben in onze strijd tegen klimaatverandering. Maar ontbossing blijft plaatsvinden in een alarmerend hoog tempo.

Climate tech start-up Carble heeft een technologie ontwikkeld om ontbossing tegen te gaan in het tropisch regenwoud. Bedrijven die tropische producten inkopen die groeien in het regenwoud (zoals koffiebonen, cacao, mango’s, bananen) kunnen met Carble nauwkeurig de carbon uitstoot meten in hun keten en boeren belonen als er geen ontbossing heeft plaatsgevonden. Carble combineert data van de boeren met satellietdata en machine learning en is hierdoor op grote schaal toepasbaar.

Founders Sander, Noura en Lodewijk kwamen bij Gardeners om hun slimme impactvolle techoplossing een gezicht te geven en hen te helpen om de propositie kort en krachtig te kunnen pitchen. We ontwikkelden een merkstrategie, waarin de positieve impact die Carble maakt is verankerd en een onderscheidende merkidentiteit met tone of voice en een pitchdeck, waardoor Carble hun tweede investeringsronde met succes heeft afgesloten.

Carble doorliep het Gardeners Grow traject voor startups en scale-ups, waarbij we startende of schalende doing good organisaties ondersteunen met brand fundamentals op het gebied van strategie, design en creatie.

What we did
  • Strategie
  • Design
1 jun. 2023