Niet vliegen, wel landen
Campagne • Concept • design • ProductieSchaamteloos vakantie vieren kan alleen bij Natuurhuisje.
We leven steeds bewuster. Hierdoor begint het schaamtegevoel bij het ‘op vakantie gaan’ steeds vaker te knagen. Gelukkig hoeft dat niet bij Natuurhuisje. Vanuit dit inzicht ontstond de big idea: schaamteloos vakantie vieren doe je bij Natuurhuisje. Want je vliegt niet, je geeft iets terug aan de natuur en je zoekt de natuur op waarin je in alle vrijheid kunt zijn wie je bent.
In de eerste campagne, waarin we ook de door ons ontwikkelde branding en pay-off lanceerden, schudden we mensen meteen wakker met één krachtige regel: Niet vliegen, wel landen. Hiermee lieten we zien dat je niet ver weg hoeft te gaan om je ogen te laten openen door de prachtige natuur.
Dit statement kwam tot leven op radio, online, outdoor en social media en liet zien wat het vakantiegevoel bij natuurhuisje nu écht inhoudt. Het gevoel is ook terug te horen in de muziek die Gardeners door Earforce liet componeren. De muziek is, net als de identiteit, geïnspireerd op herkenbare natuurlijke elementen en plaatst je in een zonnige bosrijke omgeving. De radiocommercial werd ingesproken door Peter Drost, ook wel bekend als de Nederlandse voice-over van Planet Earth.
In de vervolgcampagne werd ‘Niet vliegen, wel landen’ aangevuld met nieuwe statements als ‘Geen vertraging, wel vertragen’ en ‘Niet online, wel verbonden’. Onderstreept door een documentaire fotografie stijl, waardoor je het gevoel krijgt dat je onderdeel bent van het vakantieleven van iemand anders.
Deze case is bekroond met een bronzen Lamp voor copy en 2 bronzen Esprix Awards in consumer services en business for good.
- campagne
- concept
- design
- productie