Goeie nieuwsbrief van Gardeners #apr

28 Apr. 2022

Gardeners wordt oud. Ok, ouder. We mogen weer een jaartje bijtikken op de teller en die staat nu op 13. Voor velen het getal van ongeluk, Friday the …, misère. Maar waar 13 eigenlijk voor staat volgens de numerologie is: transformatie, verandering, innovatie en vernieuwing. En laat dat precies het thema van onze verjaardag zijn. Was de transformatie eerst nog onderhuids, nauwelijks zichtbaar, nu is het in volle glorie te aanschouwen. En ja, net als bij alle dertienjarige pubers gaat transformatie gepaard met groeipijnen, vallen en opstaan. Maar nog veel meer met ontdekken, verbinden en bewustzijn. Het is juist in deze bijzondere fase waar we echte grow vinden.



DEEL JE KRAAN

Vandaag, op World Water Day, start de landelijke actie ‘Mijn kraan is jouw kraan’ waarbij Dopper alle Nederlanders oproept om hun kraan te delen met anderen.Zo maken we het met elkaar makkelijker om voor een herbruikbare waterfles te kiezen en te strijden tegen single use-plastic. Meedoen kan door vandaag het NRC te kopen, de poster uit te scheuren (of te downloaden) en in je raam te hangen.

#worldwaterday

 

LEKKER STEKKIE

Begrijp ons niet verkeerd hoor, we zitten echt goed in de Vondelkerk, maar man man man, wat zijn die HUDDA HQ werkplekken mooi. Voor YourDesq en Boatex ontwikkelden wij de merkstrategie, merknaam en brand identity. Erg verleidelijk om deze gemakkelijk te bereiken workspaces buiten de randstad eens aan te doen. De eerste HUDDA HQ locatie is geopend in Naarden.

BUSINESS GARDEN
Voor wie het nog niet wist: we hebben onlangs een nieuwe tak opgezet waarin bestaande en nieuwe klanten terechtkunnen voor business-to-business pr. Een logische uitbreiding van onze pr-afdeling omdat we steeds vaker zien dat er behoefte is aan B2B pr in een totale communicatiestrategie.


CAMPAGNES
KRAAMKAMER VAN MOEDER NATUUR
Over transformaties gesproken… Moeder Natuur is elk jaar weer in transformatie als de lente aantreedt en het broedseizoen begint. Voor Natuurmonumenten ontwikkelden we een campagne om de vele bezoekers die in deze ‘thuistijd’ nog vaker de natuur opzoeken te wijzen op de regels in de gebieden. Dat we en masse met de natuur bezig zijn, bleek wel uit de vele te gekke reacties op de campagne, zowel in de media als in de gebieden zelf.


ARKIN
In de nieuwe wervingscampagne van Arkin, die we weer samen met Café Society ontwikkelden, gaan we verder op het thema ‘normaal’, waarin de organisatie op zoek gaat naar verpleegkundigen en gz-psychologen die zich herkennen in Arkins inclusieve visie op de ggz en werken in de ggz. De campagne heeft een dubbele functie: het normaliseren van een stoornis, maar ook het werven van medewerkers die verder durven kijken dan normaal. Kijk jij ook verder dan normaal?


NIEUWE KLANTEN
De allermooiste transformatie vindt vaak plaats wanneer we nieuwe dingen leren.
BijlesAcademie is zo’n bevlogen organisatie die al tien jaar kinderen in Amsterdam en Utrecht na school ondersteunt op educatief, sportief en emotioneel vlak. En er staat hen een zware taak te wachten met belangrijke extra steun voor scholen en leerlingen met een achterstand door de lockdown.
Black Friday. Het inmiddels beroemde, of beruchte, ‘t is maar net hoe je het bekijkt, grootste kortingsfeest ter wereld transformeren naar iets positiefs. Dat is precies wat Trees for All wil. Aan ons de schone taak (het gaat om bomen planten inderdaad) dit mediageniek te maken.


EN VERDER…
CLUBHOUSEN IN GARDENERS TALKS
Ons eerste Clubhouse is een feit. In Gardeners Talks I spraken 70 mannen en vrouwen met elkaar over (on)gelijkheid, rolmodellen en kansen voor vrouwen in de reclamewereld. Een transformatie die de laatste jaren gaande is dankzij het meer op inclusiviteit en diversiteit focussen binnen bedrijven, meer gesprekken op de werkvloer en bijvoorbeeld taskforces.
Gardeners Talks II – mei 2021


MANNEN GEZOCHT
Nieuw in de kerk, en wat zijn we er blij mee: Danique (pr), Yasmine (creatief), Gianna en Nadia (creatie stage). We are all for femininity! Maar mogen er ook wat mannen bij in de kerk? Check de vacature op onze website.