Goede nieuwsbrief: Voel

Reads 21 okt. 2025

Waar reclame vroeger voornamelijk bedoeld was om te verkopen, is zij nu meer dan ooit een manier om betekenis zichtbaar te maken. Maar hoe doe je dat, in een tijd dat de zorgen over een duurzame wereld strijden om nog grotere zorgen die nog dichterbij en nog tastbaarder zijn? We moeten als makers en marketeers steeds beter aanvoelen waar mensen echt behoefte aan hebben. Soms is dat een oplossing. Soms een meeslepend verhaal. Soms gewoon een glimlach. Wil je dat mensen duurzaam kiezen, dan moeten ze het eerst kunnen voelen. En gevoel kun je niet afdwingen. Dat wek je op. Met een verhaal. Met toon. Met ervaring. Met timing. Dus: luister beter. Durf meer. En laat vooral iets goeds achter. Als we vol inzetten op het goede laten groeien, wordt positieve groei de nieuwe koers, met positiviteit, lichtheid en lef, als nieuwe currency.

Triodos x Gardeners
‘Move your money to the good side’ is onze eerste samenwerking met Triodos Bank. In de nieuwe jongerencampagne ‘Move your money to the good side’ laten we zien dat de keuze voor een betaalrekening van Triodos Bank een makkelijke en slimme stap is om je geld te laten werken aan een betere wereld. Zo betaal je altijd met een goed gevoel! De beweging van jonge idealisten moet aan Triodos gaan denken als hún bank. In uitingen zien we jongvolwassenen letterlijk naar ‘the good side’ bewegen, terwijl ze omringd zijn door verschillende betaalmethodes, zoals mobiel betalen. De campagne speelt zich nadrukkelijk af in hun digitale leefwereld, met native advertising en pre-rolls op populaire streamingdiensten en podcasts, en de inzet van bekende content creators. De campagne wordt ondersteund door digital out-of-home en door een cashforward-activatie in de vorm van een shoptegoed bij duurzame Triodos-klanten. Banken bepalen wat groeit en wat niet. Daarom is het belangrijk waar je bankiert. Betaal met een goed gevoel; move your money to the good side.

Wij ontwikkelden voor Triodos Bank het concept, de activatie en het design van de campagne. Het digitale marketingbureau Goldfizh verzorgde de online doorvertaling.

On x Nxt Museum
Met de global campagne Soft Wins geeft On een nieuw perspectief op hardlopen. In de hardloopwereld ligt de focus vaak op snelheid en prestaties, maar er zijn persoonlijke overwinningen die even waardevol zijn. Niet de snelheid of afstand telt, maar de ervaring. Hardlopen is geen race, maar een moment van verbinding met jezelf en je omgeving. Vanuit deze gedachte lanceerden we de nieuwste schoen: de Cloudsurfer 2 in Nxt Museum en brachten we de On-community, pers en influencers samen om Soft Wins samen te ervaren.

Nieuw Amsterdams Verbond
We zijn trotse partner van het Nieuw Amsterdams Verbond en ontwikkelden de merkstrategie, visuele identiteit en het websiteontwerp. Nieuw Amsterdams Verbond is een initiatief van burgemeester Halsema voor de 750ste verjaardag van Amsterdam. Het Verbond brengt betrokken Amsterdammers, initiatieven, bedrijven, fondsen en de gemeente samen om de stad socialer en leefbaarder te maken. Amsterdam is gebouwd op ondernemerschap en beweging, maar vaak vinden partijen elkaar niet vanzelf. Door samen te werken aan gezondheid, onderwijs, kansengelijkheid, bestaanszekerheid en inclusie, bouwen we aan een toekomstbestendig Amsterdam voor iedereen.

Tent
Slechts 12% van de statushouders heeft na twee jaar een baan, ondanks 400.000 openstaande vacatures. Daarom lanceerde onze klant Tent Partnership for Refugees; Tent Nederland. Een coalitie van veertig bedrijven die nieuwkomers sneller aan werk helpt. Wij ondersteunen Tent met pr en communicatie om dit belangrijke initiatief zichtbaar te maken. Want nieuwkomers aannemen lost niet alleen tekorten op, maar biedt ook kansen voor een nieuw bestaan. Met onder meer publicaties op Nu.nl, het FD en een nieuwsitem op BNR.

Droppie
We verzorgden alle pr rondom de opening van Droppie Utrecht. Dit is de allereerste Utrechtse vestiging van dit fantastische recycle-project, na de drie winkels in Amsterdam. En, de eerste stap in de landelijke uitrol van het concept. Bij Droppie Smaragdplein zijn Utrechters welkom voor alle recyclestromen, van statiegeld tot matrassen, kleding en frituurvet. Met 500 m² is dit de grootste Droppie-winkel tot nu toe én de eerste locatie in Utrecht met een bulkmachine.

KLABU
Een match made in heaven. Onze twee klanten, sportmerk On en sportclub KLABU, bundelen hun krachten om sport mogelijk te maken in vluchtelingenkampen. Door sportclubhuizen met een bibliotheek voor sportmaterialen op te zetten in vluchtelingenkampen, kunnen mensen die op de vlucht zijn samenkomen om te bewegen en simpelweg plezier te hebben. We zijn trots om deze partijen te ondersteunen in hun belangrijke missie.


De Gezonde Stad
Op de plek waar normaal de auto’s voorbij razen, komt op 21 juni voor één dag een bos, met 750 grote en 7500 kleine bomen. Een cadeau aan Amsterdam voor haar 750e verjaardag. Gardeners is sponsor van De Gezonde Stad en draagt bij aan dit waanzinnige project. De Gezonde Stad wil Amsterdam duurzaam en gezond maken. Dat kunnen wij niet anders dan ondersteunen. Het Verjaardagbos is ontworpen door landschapskunstenaar Bruno Doedens (Circle4Change), bekend van het wandelende bos (BOSK) in Leeuwarden. We ontwikkelden de communicatie en pr voor het Verjaardagbos en de overkoepelende lijn ‘Voor een groene morgen’, waaronder toekomstige initiatieven van beide organisaties gepositioneerd worden.