Ben & Jerry's

Ben & Jerry's

ActivatieConceptPr

IJs in ruil voor een rood potlood

Ben & Jerry’s erkent de actieve, centrale rol van bedrijven in de samenleving en willen daarom graag bijdragen aan een betere wereld. Het gebruiken van je stemrecht is daarin een belangrijk onderwerp.  Het is de derde keer dat Ben & Jerry’s en de Nationale Jeugdraad samenwerken om het belang van stemmen bij jongeren onder de aandacht te brengen.

Maar voor veel jongeren voelen de Europese verkiezingen als een ver-van-hun-bedshow. Bij de vorige verkiezingen ging namelijk minder dan de helft van de jongeren stemmen, terwijl de Europese Unie veel besluiten neemt die invloed hebben op hen.

Om jongeren op een toegankelijke manier te informeren en motiveren om op 6 juni te gaan stemmen, ontwikkelden we de campagne ‘Red Pencils for Pints’. We dachten: we mogen ze natuurlijk niet omkopen om te gaan stemmen, maar we kunnen ze wel belonen in ruil voor ‘een rood potlood’. Ha! Dus, in ruil voor een rood potlood ontvingen jongeren op 6 juni bij stembureaus in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag en Groningen een gratis Ben & Jerry’s ijsje. En de pers pikte het erg goed op.

  • pr
  • concept
  • productie
10 jun. 2024