Statiegeld Nederland

Holle Dolle Donnie

ConceptPrProductie

Statiegeld Nederland houdt blikjes en flesjes uit Amsterdamse grachten op Koningsdag

Op de kruising tussen de Vijzelstraat en Prinsengracht in Amsterdam stond op Koningsdag de Holle Dolle Donnie. Een bijzonder donatiepunt voor statiegeldverpakkingen voor Statiegeld Nederland (onderdeel van Verpact). We ontwikkelden deze activatie om Nederland op een leuke manier aan te sporen om hun blikjes en flesjes in te leveren. 

De Holle Dolle Donnie is een dikke knipoog naar de welbekende Holle Bolle Gijs van vroeger uit de Efteling. Door statiegeldverpakkingen in te leveren bij de Holle Dolle Donnie, droegen mensen niet alleen bij aan een schoner Nederland, maar doneerden ze ook nog eens hun statiegeld aan dak- en thuislozen. Meer dan 40.000 flesjes en blikjes werden opgehaald. Pers, influencers en feestvierders posten veelvoudig over de activatie. Missie geslaagd.

Campagne
De Holle Dolle Donnie is onderdeel van een grootschalige campagne voor Statiegeld Nederland. NOISE ontwikkelde de overkoepelende campagne van Statiegeld Nederland met rapper Donnie in de hoofdrol. In de campagne focust de stichting op gedragsverandering. Het doel is Nederlanders motiveren en activeren om hun statiegeldverpakkingen in te leveren om zo 90% van alle blikjes en plastic drankflessen weer in te nemen. Gardeners is als bureau gekozen naast NOISE en verantwoordelijk voor alle consumenten- en pr-activaties.

  • pr
  • concept
  • productie
3 jun. 2024